Magne Tolleshaug til minne

Av: Audunn Einarsson  |  Publisert: 18. februar 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Med Magne har både lokalsamfunnet på Nes Verk og resten av kommunen mistet en betydningsfull mann som i stor grad har bidratt til fellesskapet gjennom et langt og innholdsrikt liv.

Lokalt var han i flere tiår krumtappen i det meste. Han var en man alltid kunne regne med og som bidro langt mer enn de fleste når tiltak og aktiviteter skulle gjennomføres. Nes Verk er på mange måter tuftet på frivillighet og dugnad.

Magne var med på alt; Idrettslaget, klubbhuset, velforeningen, musikken, badstua, konsertene i Lunden og butikken for å nevne de viktigste.

Også da golfbanen skulle bygges stilte Magne i første rekke, og var nok den som hadde flest dugnadstimer av alle.

Som aktiv lokalpolitiker gjorde han seg bemerket gjennom flere år i kommunestyret, bl.a. som varaordfører i en periode.

Tankene går i dag til hans nærmeste som har mistet en kjær far, bestefar og oldefar.

Takk Magne – du har satt spor etter deg!

av  Ole Jørgen Olsen