Turneringer

Arendal og Omegn Golfklubb

Versjon 1, 10.7.19

Avmelding

Avmelding må gjøres før påmeldingsfristens utløp, og gjøres av spilleren selv i GolfBox.
Etter påmeldingsfristen må en påmeldt spiller som ikke skal delta stryke seg ved å sende en e-post til turnering@golfforbundet.no.

Beskjeder/Informasjon

Alle beskjeder vil bli slått opp på oppslagstavlen.

Drivingrange

Åpent hele døgnet alle turneringsdager.

Det brukes polletter på range (10 kr per pollett (juniorpris) gir 40 baller). Polletter kjøpes i proshop. Alternativt kan betalingskort benyttes direkte på ballmaskin (pris er da 40 kr per bøtte).

Evakueringsplan

Spillerne vil ved start få utlevert en evakueringsplan som følges ved spilleavbrudd.
Evakueringsplanen er på baksiden av tillegg lokale regler og på oppslagstavlen. Deles ut av starter.

Forecaddies

Forecaddies utplasseres ved behov. Starter informerer om eventuelle forecaddies og på hvilke hull.
Forecaddies er utplassert for sikkerhet, men kan også assistere med å anvise/finne baller.
Spilleren bør anvise ballens retning ved å strekke ut høyre eller venstre arm i skulderhøyde.

Førstehjelp

Kontakt TD/turneringsleder ved behov. Avstand til legevakt og sykehus er ca 20 minutter. Klubben har førstehjelpsutstyr og hjertestarter.

Garderobe/dusj/toalett

I kjeller under proshop. Også toaletter ved uteplassen foran klubbhuset.

Hullplassering

Tabell som viser dagens hullplasseringer deles ut av starter og vil være oppslått på oppslagstavlen.

Innspill

Det er fritt innspill for spillere som står på deltagerlisten, fortrinnsvis dagen før første runde. Innspill vil foregå 6 august. Spillerne tar selv kontakt med proshop, tlf. 37 19 90 30 for bestilling av starttider. Innspill må bestilles senest 31.7. Ved innspill andre dager vil klubbens greenfee-satser gjelde.

Lagring av utstyr

Klubben har ikke anledning til å oppbevare spillernes utstyr.

Lokale regler

Alle spillere må ha nyeste versjon av Golfreglene og utskrift av NGFs regelkort. NGFs regelkort 2019 kan lastes ned fra NGFs hjemmesider.
Eventuelle tillegg (for denne turneringen) til lokale regler utover NGFs regelkort deles ut av starter og er oppslått på oppslagstavlen.
Utkast til eventuelle tillegg vil være oppslått på oppslagstavlen innspilldagen.

Mat og drikke

Onsdag serveres det kyllinggryte med brød/salat: 100 kr
Torsdag serveres det lapskaus: 100 kr
Fredag grilles det burgere: 65 kr

Mat onsdag og torsdag må bestilles før kl 12:00, og serveres fra første spiller er ferdigspilt.

Det er drikkevann i kran ved klubbhuset, ved bilvei etter green 9, ved lite rødt hus på hull 14, samt et oppkom med drikkevann som er merket midt på fairway 7.

Oppslagstavle

Oppslagstavle med informasjon om turneringen er utenfor klubbhus.

Offisiell tid

Offisiell tid vises på klokke ved drivingrange og 1. og 10. utslagssted.

Overnattingsmuligheter

Ved bestilling hos Nordic Choice Hotels, NGF-avtalen (20 % rabatt på nettpris) brukes denne linken: https://www.choice.no/norgesgolfforbund for å komme til en egen bookingside med oversikt over de 171 hotellene som er med i samarbeidet.
Se også informasjon for den enkelte turnering på www.golfforbundet.no med opplysninger om eventuelt spillerhotell, bestilling av rom på spillerhotellet og priser.

Premieutdeling

Finner sted utendørs (væravhengig) eller i klubbhuset, så snart resultatlisten er klar etter siste runde. Estimert til kl 14:30.

Proshop

Åpen fra kl. 07.00 alle turneringsdager.

Påmelding

Påmeldingen er bindende og det er spillerens ansvar å melde seg på aktuell turnering i GolfBox innen påmeldingsfristen.
NB! For å kunne bli kontaktet av arrangøren må spillere krysse av dette punktet ved påmelding, til hver turnering. Arrangøren forholder seg til den kontaktinformasjonen som er registrert på spillerens profil i GolfBox.

Radiosamband

Ute på banen vil det finnes sambandsmuligheter hos dommerne. Disse kan benyttes til å tilkalle assistanse ved regelspørsmål, sykdom eller lignende.

Registrering

Samtlige spillere må bekrefte sin deltagelse ved å betale startkontingenten gjennom GolfBox. Spillere som ikke bekrefter at de stiller opp i turneringen ved å betale startkontingenten innen oppgitt frist strykes fra deltagerlisten, slik at reserver kan settes inn.

Resultatservice

?       Uoffisielle resultater
o   GolfBox livescoring oppdateres etter hvert hull.
o   Livescoring skjer ved mobil inntasting av score av spiller.
?       Offisielle resultater
o   GolfBox.
o   Resultattavle ved klubbhuset etter endt runde.
o   Oppslagstavlen ved turneringssekretariatet.

Scorekort og scorekortmottak

Scorekort utdeles av starter.
Scorekortmottaket er merket «Scorekortmottak» og har inngang fra uteområdet.

Spilleavbrudd

Se NGFs regelkort – Spilleavbrudd (Regel 5.7). Gjenopptagelse av spill – se NGFs regelkort. (Spillerne skal ved spilleavbrudd begi seg mot klubbhuset for å motta videre informasjon.)
 Se evakueringsplan på oppslagstavlen og baksiden av tillegg lokale regler

Spilletempo

Se NGFs regelkort – Spilletempo (Regel 5.6).

Startlister

Startlister finnes i Golfbox og på oppslagstavlen.

Starttider og spilleoppsett

Starttidspunkt kl 08:00 med start fra hull 1 og 10.

Traller

Spillerne oppfordres til å bruke egne traller. Det kan ikke påregnes at nødvendig antall traller er tilgjengelig for utleie.
Utleie av tralle kr 60,- per runde. Tralle kan leies i proshop.
Klubben har dessverre ikke mulighet til å oppbevare spilleres traller.

Turneringskomité

TD  Ruth Anne Bjørnstad 98848466 ruth.anne.bjornstad@icloud.com
Turneringsleder Tom Slåen Lied Lilleholt
HD Tor Graw
Hoveddommer

Turneringssekretariat

2. etasje i klubbhuset. Trapp opp fra proshop. ”Turneringskontor”. Åpent fra kl. 07:00 alle spilledager.

Utfyllende informasjon om turneringen

Se mer på www.golfforbundet.no/(Turneringer/Srixon Tour).