Sent, men godt!? Status 17. april

Av: Asbjørn Sauesund  |  Publisert: 17. april 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Det blir en sen åpning av banen i år, men det ser foreløpig ut som om det vil bli på en bane som har klart seg godt gjennom vinteren.

Vi har nå satt dato for åpning av banen. Det blir dugnad lørdag 5. mai, og åpningsturnering søndag 6. mai. Driving range åpner fredag 27. april. Det skal være VTG-kurs helgen 27.-29. april, så vær oppmerksom på at det kan bli trangt på driving rangen disse dagene.

Det kan foreløpig se ut som om vi har vært både heldige og dyktige med tiltak gjort for optimal overvintring av greenene. Greenene ble holdt snøfrie til nyttår, og først måket frem når vi hadde gode temperaturer i slutten av forrige uke. Foreløpig er det minimalt med skader på de greenene vi har inspisert. Dessverre melder flere av våre naboklubber om at vinteren har gjort til dels store skader.

Vi har nå fjernet snø/is fra alle greenene på begge baner, med unntak av green 15 og 16. Disse har fortsatt 30-40 cm snø som vil bli fjernet denne uken. Denne uken vil greenene bli kalket, og neste uke vil greenene bli rullet, børstet og dresset.

Velkommen til en ny sesong!

Green 1

Green 2: