Flommen gjorde store skader

Av: Asbjørn Sauesund  |  Publisert: 23. oktober 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

I går fikk vi nok en omgang med flom, bare uker etter den siste. Denne gangen ble det dessverre betydelig mer skader.

Der broene motstod vannmassene sist gang, var det denne gangen to stykker som gav etter (hull 5 og mellom hull 18 og 9). I tillegg har vannmassene gravd ut en del veier, samt store jordmasser bak utslag 6.

Bygningene slapp heller ikke unna. Kjelleren i aktivitetsbygningen stod under 4-5 cm vann, og det samme gjorde det i verkstedsbygningen. Veien opp til klubbhuset er ikke kjørbar lenger, og arbeidet med å utbedre denne veien påbegynnes i løpet av dagen.

En stor takk til de som bidro til å hjelpe med å avgrense skadene når det stod på som verst i i går!

Heldigvis er vi godt forsikret når det gjelder bygninger og vei, men det blir en ekstra stor belastning på banemannskapet å reparere skadene på banen når det er mange andre oppgaver som skal gjøres før vinteren kommer.

Krysser fingrene for at det ikke kommer mer flom nå i høst. Nå holder det!